9 Ağustos 2009 Pazar

mariadebonne

ne adını sanını bilirim kendisinin ne de resmini cismini görmüşümdür. limon'la bition'la da uğraşmam, merak da etmiyorum. kendisiyle bir kere bile mesajlaşmamışımdır ki ben zaten mesaj sevmiyorum. yazdıklarını okuyorum ki bu da bana yetiyor.

bende bıraktığı izlenim, belki bazıları tarafından çok iddialı bulunacak ama "en iyi sözlük yazar"larından biri olduğu yönünde. sözlükteki en iyi yazarlardan biri demedim özellikle. o iş biraz karışık, burada her türlü insan var. sırf yazar olduğu halde sözlükte de yazan iki roman yazarı tanıyorum ki zaten çok az kişi tanıyorum.

mariadebonne ise sözlük yazarı olarak en iyilerden biridir kanımca. çünkü sözlüğün konsepti belli, bir blog bir forum değil, bir taraftar sitesi değil aslında ama zaman zaman bunların hepsi oluyor. sözlük daha çok bir grafiti panosu gibiyse, yarı ciddi hatta zaman zaman ciddiyetsiz bir vikipedi platformuysa mariadebonne bu konsepte en çok katkı sağlayanlardan ve buna en uygun yazanlardan biri gördüğüm kadarıyla.

ne yapmıyor mariadebonne? gördüğüm kadarıyla iki yüzlülük yapmıyor. ne yapıyor? açıklıkla kendi tarzında dile getiriyor pek çok şeyi. bu tarz da kimilerinin hoşuna gitmeyebilir ama benim hoşuma gidiyor sözgelimi.

ne denmiş kendisi hakkında? rahatsız olduğu durumlarda nick altına entry girermiş, eleştirirmiş. bu söylendiğine göre kendisinin kimi nick başlıklarına girdiği olumlu entry'ler de görülmemiş, okunmamış. ama ne yapmamış mariadebonne? nick başlıklarına yazdığı pozitif entry'lerde yavşaklığa kaçmamış. öyle gidip de "cancişim, canım canım, cucuş mucuş, sıkarım yanaklarını onun ben" dememiş. entry tarzı rahat ve esprili olmasına rağmen nick başlıklarında yılışmamış.

tabii bu da sözlükte ortalama entry'lere, birbirinin tıpkısının aynısı ifade kalıplarına alışkın olan ve bunlardan başka bir şey görmek istemeyen, hep aynı ve birbirinden arak esprilere gülenlere de yadırgatıcı geliyor olabilir. e ne isteniyor peki kimilerince? sözlükte sadece canciş entry'leri mi olsun nick başlıkları altında? hep olumlu, yapay hatta samimiyetsiz karşılamalarla dolsun ortalık, hepimizin midesi bulansın sonra.

hani hep light side olsun ortalık deniyorsa da gördük her şeyi light side'dan ibaret sananların halini işte. dark side adamın amına koydu. sen hala light'tasın, beyazdasın. siyahı görmezden gelirsen bir gün içinde boğulabilirsin. dikkat li ol. güç de seninle olsun.


(ekşi sözlük’teki entry’mden)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder